30 Eylül 2014 Salı

SAKİNLEŞTİRİCİ BİBER TURŞUSU

SAKİNLEŞTİRİCİ BİBER TURŞUSU

Merhaba,
Sizinle paylaşacağım biber turşusu hem çok lezzetli hem de yapımı kolay bir turşu. Onun için denemenizi tavsiye ederim.

Ben turşuluk çıtır biberleri kullandım, ama normal çarliston veya kapya biberden de çok güzel oluyor.Önce biberlerimizi güzelce yıkıyoruz ve birkaç parçaya bölüyoruz.


Daha sonra parçalara böldüğümüz biberleri bir litrelik pet şişelere dolduruyoruz. tabi aralara da sarımsak koyuyoruz. Dört beş diş sarımsak yeterli oluyor.


Biberleri mümkün olduğunca sıkışık dolduruyoruz çünkü daha sonra küçülüyorlar. Üzerine yarım çay bardağı sirke(ben üzüm sirkesi kullandım), yarım çay bardağı sıvıyağ, birbuçuk silme çay kaşığı toz şeker ve iki silme tatlı kaşığı kaya tuzu ilave ediyoruz.


 Eğer tuz ve şekeri biberlerle beraber şişeye koyarsanız daha kolay oluyor. Birde sirke ve yağı koyarken yavaş koyun yoksa taşıyor. Bütün malzemeleri şişelere doldurduktan sonra şişelerin ağzını sıkıca kapatın ve hava almamasına dikkat edin. Zaten bu yüzden pet şişe tercih ediyorum(mecburen) ağızlarını daha garanti kapatabiliyorum. ama turşularınız olduktan sonra cam kavanoza alabilirsiniz.


Bundan sonraki kısım en zevkli ve sakinleştiren kısmı. aklınıza geldikçe şişeleri yuvarlıyorsunuz.Şişeler yerde duracaksa kime sinirlenirsek hıncımızı şişelerden alıyoruz ve sakinleşiyoruz :)) 


UMARIM YAPAR VE BEĞENİRSİNİZ...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder